Portfolio

torsdag, januari 07, 2010

FULL RULLE!

Det är full rulle 24/7. Jag är med och jobbar med Terjärvs nyårsrevy i år och det är fulla dagar varenda dag. T.ex igår kom jag till lokalen kl. 14 och var hemma kl. 23. Jag jobbar bakom scenen, mest med kläderna, vad alla ska ha på sig på scen. Så har jag också varit en vända till Jakobstads teater-klädförråd, klippt batikfärgade t-skjortor i olika modeller och ikväll ska jag måla mönster på en halsduk och måla dekor på en vägg. Min pojkvän (som är otrolig på att rita) ska hjälpa mig med dekormålningen. Resultatet kan man se på Premiären som är på lördag.

I skrivande stund sitter jag i skolans datasal, väntar på att limmet ska torka och lyssnar på Seether i min iPod.
Annars går det ganska bra här i skolan, idag har jag fått gjort soffbordets skiva, jag har tillochmed limmat fast den (och skruvat). Det känns bra då man kommer framåt!
Nu måste jag nog tillbaka, före rektorn kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar