Portfolio

torsdag, april 01, 2010

Det första är klart!



Igår frågade min rektor om jag kunde göra färdigt ett av mina kors tills i morgon för hon skulle vilja köpa ett och ge som gåva i påskhelgen. Det var bara att jobba på!
Såhär kommer de alltså att se ut! Jag kommer dessutom ha kors i valnöt också, för de som inte gillar björk.

Prisklass

Det stora korset - 20€
Lilla korset - 15€
Två små kors som örhängen - 20€

...och om någon tycker det är dyrt så kan ni ju tänka på att allt började med att jag skissade, ritade det i Rhinoceros, överförde allt till Surfcam, ställde in CNC maskinen (som jag inte klarar av själv, för den är så svår) och fräste ut korsen....slipade dem, gjutit tenn,filade tenn-ringarna och passade in dem i korsen, limmade fast dem (torktid 24h) och filade, slipade. Ytbehandlade och såååå först var det klart. För om man skulle börja räkna ut hur många timmar jag har satt ner på dessa, så skulle ni inte ha råd att köpa dem ;D

Och jag tar emot beställningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar