Portfolio

torsdag, juni 10, 2010

Mina första dagar i USA

Hej allihopa! Ni är säkert nyfikna över vad som händer här men jag har haft (och alla andra) problem med att få internet att funka. Just nu sitter jag med....öh (låt mig räkna) 3 tyskar och en slovakier i en kall korridor och skypar, är på FB eller lyssnar på musik. Stämningen här på Au Pair skolan är bra, alla är super über trevliga och det är skönt. Man kan prata med vem som helst om vad som helst och det är intressant att jämföra skolsystem...etc. :D
Talade nyss med min älskade pojkvän i telefon och det var så skönt att höra hans röst!
Jag ska sätta upp bilder här också...imorgon bitti före jag åker till mina sista workshops. Men kanske jag ska ta allt från början?
Flyget gick bra och det var inte så svårt att hitta rätt flyg i München, jag bara frågade en anställd där som visste vart jag skulle, så jag gick skitlångt (hade 3 timmar på mig så jag hade inte bråttom) och jag skulle gå igenom en passkontroll...
Sen var det bara att vänta på flyget som räckte runt 9timmar.
Det var ganska tråkigt men tiden gick ändå rätt så fort..kollade två filmer, fyllde i J1- blanketten och läste...och sov.
När jag var framme hittade jag vår Cultural Care Au Pair gubbe som var och hämtade oss. Vi var ca 10st som sedan hoppade in i en vit minibuss och han körde oss ut ur New York (Folk är helt GALNA med körningen,sjukt!!) till Oakdale på Long Island där vår Au Pair skola finns.
Måndag kväll var jättejobbig, det var då jag spydde.
Hela tisdagen mådde jag skit och kunde inte få i mig någon mat. Jag tog aspirin (thx colombian girl) och mådde lite bättre. Hade nära till gråten hela dagen. Pratade med 2 av "Au Pair kvinnorna" och det var jätteskönt att få berätta hur jag kände mig just då. Senare fick jag också låna en telefon så jag kunde ringa mamma. Det var superskönt för hon blev liksom inte orolig utan peppade mig istället och påminde mig om att allt blir bra och att de kanske kommer och hälsar på mig i oktober.
Så...det var bra. Efter det började jag äta igen fast det var hur äckligt som helst. Jag har druckit jättemycket vatten...
Jag hittade också mina svenska vänner och det känns mycket bättre att få prata med dem och de är super trevliga. En av tjejerna kommer också att bo närmast mig av alla som är på Au Pair skolan nu så jag försöker lära känna henne. Hon verkar ok med det...hehe. Igår kväll hade vi "International Sing Along" och jag och en dansk tjej var med svenskarna och vi uppträdde med en svensk barnsång. Eftersom jag är enda finnen här den här veckan så vore det lite jobbigt att uppträda själv ;)
Idag har varit mycket bättre....vi har bara väldigt långa dagar...från 8:15 till 20:00 på kvällen. Såklart har vi pauser, men inte så långa att man skulle hinna göra något. Men imorgon är det dags för NEW YORK!
Vi kommer att ha en 4 timmars sightseeing + 2 timmar fritid. Jag ska fota massor!


Men om någon har orkat läsa igenom det här....grattis! Som ni kan se på min Facebook profil skrev min hostmom till mig att jag kommer att tillbringa mina första dagar i Boston...de har en lägenhet där. Deras nuvarande Au Pair "K" och barnen kommer att hämta mig från flygplatsen. Jag ser fram emot fredagen!
Okej, ha det så bra. Jag ska ladda kameran för imorgon och ladda upp bilder på Fb och här imorgon bitti.
Love you! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar