Portfolio

tisdag, juli 06, 2010

1 Månad!

Så...vad allt har jag hunnit göra under min första månad i USA?
Här kommer listan!

Delstater jag varit i
New York
Vermont
New Hampshire
Massachusetts

Platser jag besökt/saker jag sett
Boston 3 gånger
Sett en gayfest ute på stan
En bit av berlinmuren (utanför EF:s högkontor i Boston)
En by från 1600-talet
En indianby
Museum of science
Gorge River
Luftballongsfestival (utan stora ballonger dock)
Quechee och dess skogar
New England Aquarium
alla typiska affärer som WalMart, TJMAXX...etc.
Bio (kollade filmen Marmaduke med barnen, rekommenderar filmen!)

dESSUTOM har jag ätit äcklig, god, okej mat.
Jag har lärt mig att amerikaner inte kan använda sina blinkers, har drive in på till och med bank-automater och apotek (skrattretande eller hur!?) tar bilen till soptunnan som är 80m bort för att du måste bära 3 soppåsar på en gång och det är tydligen alltför ansträngande, har luftkonditionering ÖVERALLT och polisbilar ser man VARJE dag i lilla Woodstock som är lika stor som Nykaabi. Ungefär 3ggr/dag ser man en polisbil som står vid sidan av vägen och ger böter åt någon som har kört för fort. Så man får vara väldigt noga med hastigheterna. Det är lite irriterande. :)

2 kommentarer:

  1. wow :D lite annat än vad man ser i Finland ;)Var JFK airport stort?

    SvaraRadera
  2. Ja precis! JFK var enormt! Bara den terminalen som jag kom till var lika stor som en hel flygplats i Finland!

    SvaraRadera