Portfolio

söndag, juli 04, 2010

Att ha hemlängtan

Trevlig 4 juli eller vad man säger, jag vet inte. Jag sitter i mitt rum och har nyss skypat med mamma i en timme....det är nog bra att man har stöttande föräldrar. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag inte fick all den hjälp och stöd nu när jag har varit ledsen den senaste veckan.
Det är säkert svårt för er att förstå, men när hemlängtan kommer så tar den över. Fullständigt. Den bara kommer och drar dig ner och du kan inte tänka på något annat än hur skönt det skulle vara att vara HEMMA. Och tårarna de bara sprutar ut. Nej det är inte roligt alls.
För mig hjälper det att prata med min familj där långt borta i Finland och att tänka att det kommer att gå om. Även om det kommer att ta en stund så VET jag att detta endast är en fas och det stärker mig. Jag har INGA planer på att komma hem, jag tänker inte ge upp efter allt jag har satsat på detta. Och jag vet att om jag kom hem nu, skulle det vara SUPERSKÖNT de första veckorna. Men jag skulle ångra mig så djupt och förresten vet jag inte vad jag skulle göra eftersom jag redan har skjutit upp mina studier med ett år. Så jag stannar här.
Jag längtar tills jag får mina pärlegrejer så jag kan börja pyssla igen. Jag scrapbookar och väntar på november. Då kommer min familj hit och vi ska åka till Niagara Fallen och resa runt i en vecka tillsammans. Jag hoppas tiden går fort och jag börjar trivas.
Jag tycker att jag förtjänar det. Efter allt.
När jag en gång har börjat så vill jag bara säga att jag ÄLSKAR min familj. Ni är väldigt viktiga för mig <3
P.S Jag lovar att min blogg ändras till en positivare blogg så småningom. Jag är ändå bara människa och jag tänker inte ljuga för er hur jag mår.

8 kommentarer:

  1. ush jag vet hur det är :( men du ska inte alls ta det som ett stort nederlag att komma hem igen, det blir ett fruktansvärt långt åt ifall du vantrivs otroligt, och det är inte alls värt det. Möjligheter att resa och äventyr kommer hela tiden :)


    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej Rebecka! Ja brukar lesa bloggn diin liiti nu som då, ja tykkär et bloggn diin er intresant å äkta!! Er strongt åv di ti skriv om alt du tsändä di å gar idzinom. Om nu er ti na hjelp så kan ja birät om hur i var fö mi ti va i Sicilien, tja, ja var ti ba en måna, men hä var ju så hiskelis langt bort hä å...å ja er en superduper hemma mänisk som typ älskar ti va hejm å får mäsama hemlängtan å som gråtär varinda gang som Jani far bort fö en viko å arbeit...:) Nåja, anyways så var ja tå ti i Sicily å skåda et voj härriguud va Finland er jävla langt bort ja var ju fö f*n på en ö!!! Nå, ja dzik ju som et spök ti fösta vikona, å saan burja i bara fara, mittialt, å hä va tode lill sakrä som vaalt lykka, ja håxa et om int nu na ana hjelpär ije så måst ja fösök hitt na positivt i tillvaro män å accepter et nu eri såste, "elämä on tällä hetkellä tämännäköistä, ja jonakin toisena hetkenä, se on jotain toista" , heilt enkelt tå man tenkär så söis eri... Men hang in there, va rolit tå du får energi ti tala mä familji diin :) Ja måsta nu ba skriv åt di fö ja tykkär et du er so strong!!!!! :) / your cousin, Annika <3

    SvaraRadera
  3. Tack tack tack! Ni anar inte hur glad jag blir när ni skriver till mig. Det får mig att känna mig lite bättre. Tack! <3

    SvaraRadera
  4. ja e väldit stolt över de rebecka, föst skriver du om hu tungt e er å saan att du äntå har bestämt de fö ti stann! he e otrolit moget å modit åv de, du e stark! he e sant som du sejr, he e bara en fas, å du klarar de genom e ho bra som helst! he sko vara rolit ti få spender min sommar me te, men ja veit ho otrolit glad ja å er fö tin skull att du får vara tij så halls tij tu baa! ;) å minns att jer heim finns MASSOR me folk som stöttar å finns tär om du behöver tala! kram min vän! <3

    SvaraRadera
  5. Tack mina fina vänner. Era ord är just det jag behöver. <3

    SvaraRadera
  6. ojdå, ja hadd int logga in apparently :) men de va jaa som skrev hedi fyri Ida :) kram på de rebecka!
    h. annapannafjant

    SvaraRadera
  7. Ja misstänkt hä, noo tzändär ja igen di på ho du skriver annapannafjant ;D
    <3

    SvaraRadera