Portfolio

onsdag, juli 14, 2010

En timme

Jag har ännu en timme ledig och jag tillbringar den med att sitta vid kaffehuset. Jag dricker en varm kakao med grädde....glirar på lokala tidningar och tittar på folk som kommer in. Vad om jag skulle ha som mål att jag ska pröva allt de har på menyn här?? Det skulle vara kul....det här är 3:e gången jag är här och jag har hittills provat något nytt varenda gång, så varför inte fortsätta?
Okej, jag gör det! Haha, jag är konstig.

Jag är ledig först på söndag....vad skulle man hitta på då? Ska försöka få kontakt med de andra au pairerna och se vad de har för sig i helgen.

Ja just det, igår fixade jag bibban-kort och jag fick det alldeles gratis då jag hade kuvert med mig där addressen stod skrivet. Lånade två böcker och två dvd:s. Jag hade glömt hur viktigt det är att läsa...för mig. Flyr från verkligheten med en bra berättelse. Underbart.

Jag har märkt att morgnarna är väldigt svåra. Huset är vanligtvis tomt då och det känns ensamt. Pappa föreslog att jag skall börja ta en promenad då och jag ska faktiskt prova det redan imorgon! Måste bara ladda Ipoden med bra musik. Imorgon skulle någon komma och ta en titt på huset så jag måste städa mitt rum ikväll. De försöker ju sälja det....
Jaja, tiden tickar och folk pratar runt mig. Jag är i Usa,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar