tisdag, augusti 10, 2010

En nervös dag

Hej alla. Jag har haft problem med internet idag så jag har inte kunnat blogga. Idag hade jag en väldigt obekväm diskussion med min värdmamma. Jag var otroligt nervös på morgonen innan jag skulle prata med henne och jag pratade med min mamma på skype före och berättade allt för henne. Jag tror hon var ganska förvånad.
Men diskussionen gick bra och jag är nöjd med hennes svar. Hon sa förlåt och lovade att de skulle bli bättre med att jag skulle känna mig som en del av familjen. Jag hoppas att allt blir bättre nu. Pratade också med min LCC igår på au pair mötet då vi var på bio (The kids are allright). Jag berättade för henne att jag kommer att prata med min värdmamma. Hon var väldigt stöttande och frågade om jag ville att hon skulle prata med dem. Jag visste inte riktigt då men jag pratade med min LCC idag och hon var stolt över mig, att jag vågade prata med dem och säga hur jag kände. Och det kan jag säga er, det är nog en av de svåraste sakerna jag har gjort här. Jag var så otroligt nervös innan! Den gamla Rebecka skulle ha fegat ur, men inte den nya Rebecka. Hon har ändrats litegrann....
Låter tiden visa vägen.
Nu är jag också sjuk. Nästan alla har blivit smittade av Zach så idag har jag knappt kunnat prata, gör så ont i halsen. Jag fick vila på dagen några timmar och imorgon börjar jag inte jobba förrän 3 ungefär så jag ska sova ut! Och mitt jobb är ju inte så jättetungt direkt. I alla fall inte nu. Hämta barnen, mata dem, leka med dem och lägga dem i säng.

Nästa vecka ska vi åka på en liten resa till en nöjespark, några timmar härifrån. Veckan därpå ska vi och campa i bergen i delstaten New York....om det är bra väder. Sen helgen efter det ska jag och flickorna åka till Boston för en natt. Sen är det redan september! Jag tror jag ska försöka besöka mostern i september......jag saknar dem!
Men nu, natten.

2 kommentarer:

  1. låter obekvämt... men strongt dzort! Hoppas di er snäll åt di tij!
    Å kry åpå di! :)

    SvaraRadera