Portfolio

måndag, augusti 02, 2010

Min helg

Jag tänker berätta om min helg för er. På fredag efter jobbet åkte jag till Hanover för att hänga med folk. Jag mötte Tamara & Melanie utanför Canoe Club och vi for in och satte oss vid ett bord. Jag beställde deras supergoda franskar och efter en halvtimme eller så kom Jenny och Laura. Vi satt och åt, pratade om skillnader mellan, USA, Finland, Tyskland och Mexico. Det var intressant. Senare förflyttade vid oss till en soffgrupp och Hanna kom. Efter en stund kom det också 3 tyska killar.
Melanie, Laura och Tamara.

Jag och Jenny.

På lördagen var vid på karate och senare på playdate hos en av Brightons kompisar i Hanover. Jag stannade till 12, då kom Amy och Teresa dit med cupcakes och stannade där. Jag for och se Toy Story 3 i 3D i Hanover och kollade lite i butiker. Åt också på Ben & Jerry´s. Klockan 5 fortsatte jag jobba med barnen. De var supertrötta, vilket jag förstår efter så långa dagar. Efter att jag fått dem i säng packade jag väskan och körde 1 och en halvtimme till Warren, New Hampshire. Där bor Jenny. Huset hon bor i är underbart! Gammalt hus och snyggt inrett. Ett sådant hus skulle jag vilja bo i någon gång i framtiden. Vi hade en filmkväll, jag, Jenny och Laura. Efter två filmer sov jag och Laura i ett av de 4 (!) gästrummen.
Efter frukost körde vi till en Outlet en halvtimme därifrån.
Shoppade liiite för mycket. Vi åt lunch på Applebee´s (yum!)
Jenny.

Laura.

Efter shoppingen körde vi till Jennys, tog våra väskor, tackade för oss och åkte iväg. Jag körde hem Laura (hon bor i Hanover) och vi hade riktigt roliga diskussioner, om religioner, 2012 och jag vet inte vad. Tur att hon är en fritänkande mänska och ingen såndär mänska som är helt uppe i sin religion och ska berätta om det hela tiden. Hmmm....men det var en bra helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar