Portfolio

tisdag, augusti 17, 2010

Storyland

Brighton fick sitt ansikte målat!

Hej på er!
En ganska trött (men glad) Rebecka skriver för er nu. Jag har varit hemma några timmar och ska snart lägga mig, vill bara blogga lite först. Inom en halvtimme eller så (eller någon kanske redan är uppe) ska min syster, bror och alla andra vakna och gå till sin första skoldag för hösten. Det känns så himla konstigt att inte vara med om det! Barnen här börjar skolan 30 augusti (som tur är snart!) och det är bra för jag längtar efter rutiner.
I alla fall, för er där hemma; ha en bra skoldag/arbetsdag och för alla andra; godmorgon/godnatt!
Okej, jag har alltså varit på en kort resa med min värdfamilj. Igår runt 12 åkte vi till Glen, New Hampshire. (2 och en halv timmes resa) Där finns en nöjespark för barn. Vi hann vara där ett par timmar före vi åkte till en restaurang och åt middag. Senare for vi till hotellet och chillade där en stund före vi la oss.
I morse åt vi en helt ok frukost på hotellet och åkte sedan till Storyland, namnet på nöjesfältet.
Här var jag med Brighton, inte kul! Bollar åkte genom luften och träffade mig i huvudet från alla håll!!! Kunde de inte åtm vara i fotbollsform så jag vet hur jag ska kontrollera dem?! xD
Klockenspiel....det var riktigt kul. I förgrunden ser ni mina värdföräldrar, Teresa (gråa kläder) och Amy i blå tröja.
Jackson och Teresa. Matchande! Svårt att ta henne seriöst när hon gick in till affären på vägen hem ännu med det där i fejset! :D
Storyland var ett helt ok nöjesfält, det var ju mest för barn men nog hade jag också kul, det fanns en berg och dal bana där som barnen tyckte om!
Idag hängde vi på nöjesfältet kanske 4 timmar? Sen bar det av hemåt med bilen.
Nästa vecka camping då om det är fint väder? Uppe i bergen i delstaten New York.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar