Portfolio

torsdag, oktober 21, 2010

Äter potatis

Just nu sitter jag och äter RIKTIG gul potatis. Förra gången var i början av juni......hm. Minns inte vad min sista måltid i Finland var? Smörgåsar kanske på vägen ner?
Tillbaka till potatisen, den smakar lite annorlunda än vår i Finland. Hårdare på något vis? Jo, jag kokade den tillräckligt länge. Men det är gott. Maletkött till förstås.

Idag ringde jag till Au Pair kontoret i Boston och frågade om jag måste skicka mina papper till dem så att jag kan åka till Canada. De sa nej, du behöver inte skicka någonting. Kolla bara på Canadas Ambassads hemsida så att ditt land är med bland dem som kan resa i Canada utan visum. Finland var med bland många andra. Så no worries, bara att åka dit.
Konstigt dock att min LCC inte visste något om detta, att de hade ändrat det här. För på au pair skolan sa de ungefär 100 gånger att glöm inte att skicka DS-formuläret och ditt pass till kontoret i Boston åtminstone 6 veckor före resan.
Det är bra då informationen går runt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar