Portfolio

torsdag, december 16, 2010

Hemligheter

Sitter på golvet i mitt rum och paketerar in julklappar. Massor av böcker, vägrar att köpa leksaker som de glömmer om en vecka. Så de får böcker, tandborstar, godis, cd skiva och pärlor att pyssla med (pärlorna är till flickan). Känns så himla konstigt att det snart är jul. Vi har inte bakat alls, inga uteljus där ute, inga röda gardiner.....det är annorlunda. Jag säger inte att jag är ledsen eller något, för det är jag inte. Det är bara väldigt annorlunda, jag trodde inte att det skulle vara såhär. När jag tänkte på Amerika och julen, hemma i Finland så trodde jag att alla har värsta julbelysningen och hemmen är väldigt pyntade. Inte här i varje fall. Inget stressande med städning, allt rullar på som vanligt haha. Och inte har de julfester på skolorna heller (iaf inte mina värdbarn) vilket är synd. Det skulle har varit roligt att uppleva någon julfest eller liknande.
Så jag tar en paus från den "vanliga julen" och öppnar presenterna den 25 december det här året! För nästa år är allt som vanligt igen! Återgår till klapparna och funderar vidare....ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar