Portfolio

fredag, april 01, 2011

Blöjor uppfanns inte för bebisar

Jag hade helt glömt att berätta att vi skulle åka till ett Planeterium i Concord, NH idag. Tvillingarna skulle nämligen åka dit från skolan och man fick följa med för en liten peng. Så jag, Zach och Amy körde dit med vår egen bil. Första bilden är från Taftsville, alldeles utanför våran by. Vi stannade bara vid posten...
Väl framme lärde vi oss massor! Bland annat att blöjorna uppfanns för astronauterna i tidernas begynnelse...och de använder dem ännu idag på sina uppdrag! Kul fakta!? Under våran lunch-rast såg vi ett gäng blivande poliser marschera förbi. Fin bild va? Taget genom fönstret...
Exakt kopia av rymdskeppet som Alan Shepard reste upp i. Det är ju så smalt och litet! Hujedamig, skulle aldrig göra det, inte ens för fem penn. Vi var hemma halv 3. Fick nyss klart min uppsats och mejlade iväg dem till Silver Bay (dit jag ska om en vecka). Är supernöjd över det, det är typ första gången jag har fått klart något i förtid! Nu ska jag sova bra i natt, inatt kommer snön, blääää. Snälla, vill inte ha nån jäkla snowday imorgon!!
Godnatt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar