Portfolio

onsdag, augusti 17, 2011

Skolan

Hej!
Har varit hemma en bra stund redan, vi slutade tidigare idag. Jag har redan hunnit skriva min första uppsats som vi skulle lämna in imorgon...eller om den nu kan kallas det. Man skulle bara skriva om sig själv litegrann och hur man lär sig bäst så att lärarna har det på klart.
Idag fick jag mina verktyg och min egna sittplats! Vi fick också se presentationer av lödning (något som jag aldrig gjort förut) och sågning och såna saker. Det ska vi göra imorgon, lära oss olika tekniker. Det ska bli roligt! Hittills har jag haft skissteknik, Coral Draw och idag började vi en kurs som heter Guldsmedens arbetsskydd, verktyg och hantverksmetoder. Tydligen så kommer vi ha mer teori än jag trodde. Men förhoppningsvis får jag tillgodo teorikurserna från slöjdskolan så slipper jag i varje fall dem.

Det är intressant, spännande och roligt. Ibland lite tråkigt för det är mycket info som ska in i skallen och jag tycker inte om att sitta still om jag inte får GÖRA något och inte bara lyssna när någon pratar. Men, man måste väl lära sig att göra sådant också.

Väldigt trevliga klasskamrater och personal måste jag säga, faktiskt!
Jag trivs bra i små skolor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar