Portfolio

söndag, mars 10, 2013

Planering av smycken

Då var det söndag kväll igen. Jag var till simhallen och simmade tills jag inte orkade mer. Kul med träningsvärk imorgon när man ska jobba med händerna hela dagen.
Igår var jag till biblioteket och lånade smyckesböcker. Sedan satt jag flera timmar och skissade, fick så mycket inspiration från böckerna! Det är länge sedan sist. Praktiken tar all kraft och ork.

I april får jag färdigt praktiken och har då några veckor "ledigt" före nästa kurs börjar i skolan. Under den tiden får jag jobba i skolans verkstad och det tänker jag såklart utnyttja till max. Har tänkt att jag ska försöka producera en mini smyckeskollektion. Det är det som jag håller på och planerar just nu och det är så roligt! Sen i sommar skall jag försöka sälja smyckena, via bloggen och Helénes butik i Jeppis.

Nu, till er läsare. Eftersom jag tänker mig att min målgrupp är unga kvinnor, som jag själv....Jag är nyfiken på vilka slags smycken ni köper när ni köper äkta smycken? Vilka slags smycken vill ni bära i sommar?
Era åsikter och kommentarer betyder mycket för mig och jag behöver er nu!

Bland alla som kommenterar lottas ett smycke ut, då kollektionen är färdig! (senast i maj)

4 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt att jag hittat en blogg med en design studerande. För en guldsmed är ju också en designer. själv pluggar jag inredningsdesign! Älskar att titta i andras sketchböcker! Mer sånt! =) ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Enkel å stilrein men äntå speciell... Å mä liti humor eldä ho ska ja sej..toko smyckä tycker ja om. I silver eldä guld. :) tin ringa som ja har skåda på bloggen din er superfin ! H ida j

    SvaraRadera
  3. En riktigt enkel ring mä na lillan twist.. som en stor silvärring me naaslags vågform.. ? Svårt ti förklar.. :( jag tycker annos et silver passar gårr bra ti somarn.. guld e meir vinter..
    Sku å kuna tänk mi ti köp et halsband me na ritti lill silvär juttuna på.. lill å enkel ti vardags.. å typ ett berlock armband mä små detaljä som sku vara läätt å lufto.. hä sku vaea trevlig på somarn.. hoppas du fick naaslags bild oov hu ja tänker?
    - Elin

    SvaraRadera
  4. Personligen så tycker ja om enkel smyckä som trots att di e enkel, äntå lyser opp. :) Som t.ex. små rund vit pärlörhängen - enkel som bara den, men ack va di passar och piffar opp! :) Just nu i vår o sommar tider e ja kär i färgglada smycken! Å så tycker ja om tå man t.ex. kan kombineer olika ringa, så di vaal ti ein heilan ring! En tokien ein sko ja vila ha som fölovningsring. :) Föst eina ringen ti fölovningen, å tå på själva vigseln, ana ringen som passar ihop mä fölovningsringen å bildar en helhet. (snyft, va romantiskt! :D) Å så ännu ringa som har en löös deil åpåå, som typ en bjällro, en lillen fågel etc. OCH tå ska di haa hedee lilla extra å personliga. Gina Tricot har fiin smyckaä, MEN tå haar ju å ALL aadä i hela kokkola precis sama. Boooring.

    Åhå, vaalt visst liiti lang. Hoppas du hitt naa inspiration. :) Personligheten e viktiast!

    SvaraRadera