Portfolio

måndag, oktober 21, 2013

Mina favoritringar

Mina favoritringar, alla har jag tillverkat själv.

Den stora, klumpiga ringen var en av de första ringarna jag gjorde i skolan. 
Inspirationen till den var en bild på en bil.
Vågar knappt använda de här, är så rädda om dem. De var skiiitsvåra att göra. 
De här två är de enda (av dessa ringar i det här inlägget alltså) som inte är min egen design. 
Obligatorisk skoluppgift som alla skulle göra. Man fick endast välja färg på stenarna.
Den här ringen tycker jag så mycket om! Vi skulle sandgjuta och min elefant (den är uppåner) blev inte perfekt men jag tycker den var fin ändå så jag gjorde det till en ring....den påminner en om att perfektion inte alltid är lika med vacker.
Här prövade jag att göra en lite tjockare (eller tjöckre som de säger här, låter så fel, haha) ringskena inför en liknande ring som jag gjorde på praktiken i våras. "Diadma" i bakgrunden från mitt andra år. 
Den är jag väldigt nöjd med. 
Från den här vinkeln syns inte alla felen, haha. Just såna här klassiska ringar är ju väldigt vackra och så men jag vet inte om jag själv är så intresserad av att göra bara sådana i framtiden (om jag nu ska jobba med det här, vet ju inte...?). Jag vill hellre göra mer spännande, annorlunda, roliga, kreativa ringar - och överlåta såna här ringar åt någon som vill och är skitbra på att göra dem. 

Vilken ring tycker ni mest om av de ovan?

3 kommentarer:

  1. Elefantringen e kova!! :)
    H. Anna

    SvaraRadera
  2. Alla är såå fina!
    Vart pluggar du någonstans?
    Pluggar själv just nu silversmide ett år, så blev så himla nyfiken! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag går på Axxell, Guldsmide-linjen i Ekenäs, Finland.
      Var studerar du? Har du någon blogg? :)

      Radera