Portfolio

onsdag, oktober 23, 2013

Skola

Så var man tillbaka i skolan. Förstår inte varför jag hade ångest över att gå tillbaka? Genast när jag klev in genom dörrarna till verkstan insåg jag hur mycket jag hade saknat att vara där och arbeta.
Ångrar lite att jag inte var där och jobbade nu i höstas då jag skulle ha haft möjlighet...

Vi har börjat en 2 veckors kurs som går ut på att göra verktyg till stenfattning och göra olika stenfattningar.
Eftersom jag gjorde samma kurs ifjol har jag 2 av 3 verktyg redan färdiga så det är inte lika stressigt.
Däremot måste jag göra allt de andra på nytt, bl.a. en fattning i guld. Ifjol hade jag problem med guldet (det är så annorlunda att bearbeta än silver) men jag hoppas det går lättare den här gången.
Idag försov jag mig. Så typiskt! Det händer högst 2ggr per år att jag försover mig och idag vaknade jag först halv 9. Då började skolan. Bra Rebecka! Så jag måste nog sätta flera alarm på...tur att jag inte missade någon viktig teori-lektion. Bara en timmes verkstadsarbete som jag tar igen imorgon då vi har självstudier på morgonen.
Ovan ser ni en skiss på ett par örhängen. Få se om jag hittar några stora svarta stenar att hänga i de gröna agaterna. Jag hade tänkt mig att jag skulle ha färdigt dem imorgon men skolan har dåligt med såna pärlor/stenar i lager och jag tror inte jag har något annat än glaspärlor...ska kolla igenom vad jag har.
Who cares om det bara är glaspärlor...de är ju fina för det och det är jag som skall använda dem så.

Ojdå, det är sent. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar