Portfolio

söndag, februari 16, 2014

L.E.D.I.G.

Godnatt på er.
Har tänkt blogga i flera dagar....men inte haft ork/glömt bort det/haft för mycket att göra.
Jag har nu en vecka ledigt från skolan. En välförtjänt vecka kan jag tycka.
Imorgon (söndag) åker vi med tåg (fyfan) upp till Österbotten för en vecka. Vi ska kolla lägenheter!!!
Den som jag skrev om sist har redan blivit uthyrd men jag surar inte för det, den var ändå för dyr.
På måndag ska vi se 3 lägenheter och den jag är mest intresserad av är den här: jokakoti.fi
Hoppas länken funkar. 550€ för en stor tvåa. Om inte, här har ni ett par bilder:
Köket ser ju för jävligt ut men tänk er vitmålade dörrar och nya handtag. En fläkt skulle ju vara bra också?
Här är den andra lägenheten vi ska se på måndag: jokakoti.fi
Känner ni igen huset? Inte bra att bo så nära bion, haha. Det här är en liten trea för 500€/månad.
Köket ser bara...väldigt litet och opraktiskt ut. Tapeterna ska vi inte ens prata om...om det är möjligt att fixa upp stället själv så är jag genast mer intresserad....men vi får se. 
Så undrar jag också hur mycket ljud som hörs om lägenheten är direkt ovanför baren? Not fun. 

Den tredje lägenheten vi ska se på måndag finns det endast en bild på....på själva huset utifrån. 
Det tycks iaf finnas ett ganska stort urval av lägenheter i Jeppis (just nu) så vi lär nog hitta någon! 
Jag tycker hela den här lägenhetsjakten är så rolig....älskar att se i olika lägenheter och fundera ut inredningar. Vi ska också försöka se några andra lägenheter i veckan via en annan mäklarfirma. 

Uppdaterar sen hur det gick!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar