Portfolio

söndag, februari 23, 2014

Planritning


Hej!
Vi är hemma i Ekenäs och jag försöker att njuta av min sista lediga kväll före det är dags att dyka ner i vardagen igen. Idag fick vi mejl av vår blivande hyresvärd, en planritning och några bilder på hur det såg ut i lägenheten före remonten. När vi var där i tisdags var det ju så dammigt och smutsigt så här ser man bättre färger på saker. Jag hade kommit ihåg att arbetsbänken i köket skulle ha varit ljusfärgat trä och så började jag fundera på att det inte kommer att matcha med vårt bord...att vi skulle ju kunna köpa ett helt nytt bord...etc.

Men nu på bilderna ser det ju ut att vara nästan exakt samma nyans som på mitt möblemang! Perfekt.
Sovrummet är ju väldigt stort och det ska sättas in klädskåp dit under remonten. Ronnie ska ha sin arbetshörna i vardagsrummet och det kanske ryms in ett skrivbord åt mig i sovrummet. 
Måste ju ha våra egna ställen ;) 

Får se hur länge den här entusiastiska inställningen håller i sig. Jag har redan börjat rensa/slänga saker och funderat på vad vi kan sälja. Igår och idag har jag gått igenom alla tidningar jag har samlat på mig under de här 3 åren. (Jag fick behålla 10st. tidningar bestämde jag mig....det blev bara 6! Jag är ganska bra på att slänga.) Rivit ut inspirationsbilder och citat, limmat på A4 papper och samlat allt i en mapp med plastfickor. Nyss hittade jag ett skisspapper som jag ritat för ett år sedan där det fanns en intressant form som jag nu ska fortsätta skissa på. Kanske det blir mitt slutarbete?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar