Portfolio

söndag, mars 16, 2014

SKISSER

Hej! Jag tänkte berätta lite om hur det går med slutarbetsplaneringen. 
Den 4:e april börjar sista perioden och då börjar (egentligen fortsätter) vi planera vårt slutarbete. 
Då börjar det "på riktigt"! Dock ska vi träffas redan på torsdag nästa vecka med vår lärare och presentera våra idéer och tankar vi har i det här skedet. 
Vi har alltså jobbat med detta på egen tid vilket har varit både kul och stressigt.
Idag har jag också suttit några timmar och skissat och försökt komma framåt. Jag har två olika former för tillfället som jag gillar. "Pilen" och bladet. Pilen ser ni i olika färger på skisserna, de skulle alltså emaljeras.
Bladet har jag försökt vidareutveckla, det är ju alltså en form som jag redan har använt i ett par smycken.
Jag skulle gärna göra en serie, ett halsband/hänge och örhängen eller ring. Inte mer än 3 olika i alla fall. 
Min målgrupp är kvinnor i 20 års åldern så jag skulle uppskatta er åsikt om skisserna här!
Pil-halsbandet ligger i tiden och är ganska trendig (tycker jag) medan bladet (flera har sagt att det liknar en fjäder mer) är en mera klassisk form. Ni kan vara med och påverka mitt slutarbete så snälla kommentera!


Vilken gillar ni mer?
Pilen eller bladet?

2 kommentarer:

  1. Suvi.dahlvik2luukku.com16 mars 2014 kl. 19:48

    Lehti tai sulka, miten vain ja lehteen yhdistettynä helmi on minusta kaunis.

    SvaraRadera
  2. så snyggt! diggar speciellt blade diin!
    h. anna

    SvaraRadera