Portfolio

onsdag, april 02, 2014

Back on track

Hej.
Efter en dipp som höll i ett par dagar, har jag fått motivationen och inspirationen tillbaka. Det behövdes "bara" en ledig dag och total isolering av andra människor.
Psykiskt behöver jag de här dagarna för att må bra. Pga av min överkänslighet, eller "HSP" (highly sensitive person) tål jag inte stress överhuvudtaget....och DET har det inte varit brist på den senaste tiden. När det blir för mycket börjar jag gråta. Så senaste veckan typ varje dag.

Då jag har mina dippar är det jättejobbigt att vara runt människor (förutom min pojkvän, han är van vid det här laget, haha) och jag orkar helt enkelt inte vara social. Jag tänker inte låtsas vara glad om jag mår skit. Det är ok att visa sina känslor folk! Överlag är jag inte heller särskilt pratsam av mig. Varför säga något om man inte har något annat än onödigt skit att säga som ingen bryr sig om? Nej, silence is golden.

I vår moderna värld där alla ska vara så himla utåtriktade för "att lyckas" och hålla nån jäkla enmansshow jämt undrar jag vad det är tänkt att vi introverta ska göra.

Ta de andra ner på jorden?

Anyways, jag får alltid de bästa idéerna i duschen och häromdagen kom jag på en bra idé. Varför inte använda TRÄ och silver i mitt slutarbete? Valnöt eller björk, såsom i min smyckes kollektion jag gjorde 2010. Imorgon ska jag ringa pappa och be honom skicka över mina restbitar som förhoppningsvis finns kvar någonstans.

....och för att göra den här onsdagen lite bättre märkte jag just att min favorit smyckesdesigner följer mig på instagram! Omg! Rachel Entwistle! :O 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar