Portfolio

torsdag, april 24, 2014

DIAMOND

Såhär såg det ut i April förra året! Skönt att våren äntligen är här! Synd bara att jag är inne hela dagarna i verkstan och jobbar med slutarbetet, och inte kan njuta fullt ut. I morgon har vi dock funderat på att ha en picknick här på skolans bakgård. Det är nämligen urvalsprov här imorgon så alla är lediga men vi som gör slutarbetet får vara här....det skulle vara mysigt!
 Det här är min slutliga form. Eller ytterformen så att säga, det kommer ju två träbitar inne i formen. Nästa vecka är det dags att börja på originalet (!) så lite stressad är jag över det. Men jag har ännu två hela dagar att prova på lite olika saker....som vilken ytbehandling jag ska ha på träet, om jag ska ha matta eller polerade ytor på silvret...etc. Låsmekanismen har jag ännu inte heller provat men jag har gjort en likadan förut så det borde vara simpelt....att nita i gummi, hur lätt som helst ;) 
Back to work...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar