Portfolio

torsdag, juni 19, 2014

HOME

Nu har det snart gått 3 veckor sen vi flyttade in och det är dags att visa hur vi bor!
Hallen är stor och ljus. Hit ska vi ännu fixa ett skåp och något att hänga upp jackor på. 
Vimplarna är kvar från vår fest i söndags. 
Köket och sovrummet sett från hallen. Vi har inga dörrar förutom till badrummen...
Vardagsrummet. Vi är fortfarande på jakt efter en ny soffa. Ronnie ska få ett ordentligt arbetsbord i hörnet och där bokhyllan är nu (syns inte på bilden) ska vi fixa en lägre hylla/skåp men som är lika lång som väggen. Stolen med blommönstret är min farmors gamla stol som jag inte vet ännu vad jag ska göra med. 
Kan inte bestämma mig om den passar in här överhuvudtaget? 
Mittemot soffan har vi vårt nya tv bord! Skulle vara jättekul om man såg något från tv:n också. 
Nu spenderar jag den mesta tiden i sovrummet och köket för jag är så less på soffan och tv:n.
Vi hade pengarna för soffan vi ville köpa och ringde till Masku och såklart var den slut! FML. 
Så himla typiskt. Nästa leverans kommer först i augusti och nu har den dessutom stigit i pris. FML x 2.
Vi har besökt varenda loppis i stan och alla butiker och det finns inget som vi vill ha. 
I varje fall inte i den prisklass vi vill. Det är surt...
Lilla badrummet. Nyrenoverat, nöjd!
Köket. Jag är inte superglad över väggfärgen men det går.
Söndagens godsaker. Mammas cheesecake är bäst!
Ronnie och jag gjorde smörgåstårta för första gången och den blev helt ok. 
Fan vilken lyx att ha diskmaskin alltså!
Sovrummet är stort, vi fick flytta klädskåpen runt lite för att mitt skrivbord skulle få rum.
Det som ser ut som en garderobsdörr är det 2:a badrummet!
Det finns så lite med förvaring så vi får ha en del i lådorna ännu. 
Badrummet är litet men funkar hur bra som helst, och vilken lyx det är att ha tvättmaskin i lägenheten!
Golvvärme!

Med andra ord trivs vi jättebra i vårt nya hem! Än är det en del vi vill ha gjort för att det ska kännas klart men det får komma med tiden, vi är dessutom båda arbetslösa för tillfället så vi får vända på varje slant.
Men nu ska vi ut på stan, vi tänkte kolla en fotoutställning idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar