Portfolio

måndag, september 08, 2014

I Love Vermont!

Om det är något jag aldrig glömmer är det året i Vermont. Gång på gång, speciellt på hösten längtar jag tillbaka till The Green Mountain State. Inte så mycket själva au-pair livet utan bergen och naturen som omgav mig dagligen. Hösten där var härlig och lång. Gångerna då jag bara drog på mig en tunn jacka och gummistövlar över pyjamasen och satt ute och åt frukost och läste en bok med den här utsikten. I mitten på oktober! Det är speciellt två saker jag saknar med Usa; cornbread och Panera´s broccoli cheddar soup!
Soppan har jag redan utvecklat en egen version av som jag gör ibland, men majsbrödet har jag inte ätit sen Usa. Jag borde kanske försöka på att göra det själv? Anyways, här är lite av mitt älskade Vermont!
Mamma skickade mig rågbröd med jämna mellanrum! Bredvid brödet ser ni majsbrödet. 
(Det är mer som en torr kaka än bröd)
Uppe på Mount Tom i Woodstock.
Bed and Breakfast som min värdfamilj ägde.
Jag i Lebanon / Luftballong i Quechee Gorge / Jag på marknad i Woodstock
Min favoritutsikt på vägen hem till Woodstock. En slingrande väg på 20km från motorvägen till lilla stan.
 Min värdfamiljs hus, sett från andra sidan floden!


Jag var alltså au-pair i Woodstock, Vermont från 2010-2011. 
Alla inlägg från den tiden hittar ni i kategorierna till höger!
En dag ska jag tillbaka, sådeså! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar