Portfolio

torsdag, september 11, 2014

INSTA + FAILS

 De senaste dagarna genom Instagram.
Igår överraskade jag mig själv genom att stiga upp samtidigt som Ronnie, (det gör jag iofs varje dag, i´m the coffeemaker) men det att jag gick på en morgonpromenad på 5km var ganska bra för att vara jag. 
Det var ju dessutom en fin morgon, med dimma och allt! Jag sprang till och med några hundra meter, hehe.
1. Ni som också är HP-fans vet exakt vad det är frågan om! Haha, så bra. 2. Förra veckan gjorde jag en affärsverksamhetsplan, hade lite hjälp förstås. 3. Roligare att läsa med fina bokmärken man gjort själv.
4. I förrgår fick jag tv:n äntligen att funka. Här har jag gått och gnällt i 3 fucking månader och det enda jag behövde göra var att återställa fabriksinställningarna och installera om tv:n. Vi trodde att vi behövde skaffa nåt tv-kort eller något och så det enda som behövdes var det där.....alltså vet ni hur mycket svärande det förekom och facepalm-ande jag har gjort!? 




Alltså ibland funderar jag på att skriva ett top 10 fails som jag har orsakat genom åren. Jag kan vara ganska klumpig och flummig.....Som t.ex. när jag bodde i Usa och jag och mina tjejkompisar sov över hos en annan kompis och när jag vid morgonmålet tappade en mugg i stengolvet som gick i tusen bitar och hon säger att det var hennes värdpappas favoritmugg som han hade fått i julklapp av sin mamma. Alltså.....
Eller när jag och mina två tjejkompisar var tvungna att stanna kvar några timmar vid gränsen mellan Canada och Usa, (efter ett party veckoslut i Montréal) ville de inte släppa in oss tillbaka i landet pga av att vi hade inte med en viss papperslapp som JAG hade sagt åt mina kompisar att inte behövdes.
Men det var nog delvis också agenturens fel, vi hade missförstått varandra. Jag var ganska rädd när de sa att vi fick köra bilen till sidan och stiga ur. Att sitta där och vänta vad som skulle hända, att se hur de sökte igenom folks bilar och vi såg jätteskumt folk....Försökte ringa mina värdföräldrar som inte svarade på en timme! Till slut fick jag tag på dem och det var inte ens hemma så vi var tvungna att vänta tills de skulle köra hem och söka upp den där lappen. Som tur visste jag exakt var den var i min byrålåda.
Allt slutade dock bra, våra respektive värdföräldrar faxade pappren till gränsbevakningen och vi släpptes in i landet. Fy helvete det var jobbigt! Nu i efterhand är det ändå en kul story....Liknande flummiga situationer händer nästan dagligen för mig....som tur kan jag skratta åt mig själv efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar