Portfolio

fredag, september 05, 2014

Sommaren 2014

MAJ/JUNI

Sommaren 2014 kommer jag antagligen minnas som lugnet före stormen. Jag har inte haft något jobb på hela sommaren så jag har verkligen fått vila upp mig efter 3 (ibland tuffa) studieår. I slutet av maj tog jag min artesan-examen med guldsmide som inriktning. Det var en glädjens dag! Dagen efter flyttade vi tillbaka till Österbotten....också det var en glädjefylld dag! Vi flyttade in i vår mysiga 2:a på 57kvm som ligger på Kvastberget, nära Skata i Jakobstad. 
Juni bestod av att packa upp och finna oss tillrätta i vårt nya hem och nya stad. Även om jag ibland saknar Ekenäs (så otroligt mysig stad!) så trivs vi bra i Jeppis! Midsommaren var kall och vi undrade när sommaren riktigt skulle komma.

JULI
När Juli kom var jag en tid väldigt rastlös och frustrerad över min arbetslöshet och oroade mig över hösten och framtiden. Men jag fick njuta av vänners sällskap och det var fina dagar. Jag har inte supermånga nära vänner och vissa bor långt borta men när man äntligen träffas är det så roligt! Den crazygaste (it´s a word) partynatten upplevde jag också och jag fick än en gång konstatera att jag börjar bli gammal. 
Pride ordnades också för första gången i Jeppis och jag & Ronnie gick självklart med i paraden! 
Hela pride-dagen var awesome och den var en sommarens höjdpunkter! 
Vi hamnade både på tv och i ÖT (i och med Pride)och min pojkvän kunde också höras i radio där han uppmanade alla fundamentalister att "växa upp" och såklart var det någon religiös typ som tog åt sig och skrev något blogginlägg (där hen dessutom hade ändrat det till "grow up") där hen helt hade missuppfattat och trodde att Ronnie också hörde till den religiösa skaran men där måste jag nog säga att vi båda är ATEISTER.




AUGUSTI
Augusti kom och som ni vet började det ju hända spännande saker då! 
Ronnie började sina studier på Novia (grafisk design) och vardagen rullade på igen.
Jag velade fram och tillbaka i en vecka om jag skulle starta eget eller inte. 
Ångesten lättade när jag tog beslutet att bara köra på. 
Det blev bara ett ynka dopp i havet den här sommaren. Ska försöka toppa det nästa sommar!
Jag tror jag skulle sammanfatta sommaren som: SKÖN. Det har inte varit många måsten och jag har fått samla mycket energi för hösten och vintern som jag ser så mycket fram emot! Mitt huvud är fullt med idéer om allt möjligt! Förutom att få firman igång drömmer vi om en hund.....men vi får se om och när det blir.
Dessutom ska Ronnie bli farbror till tvillingar senare i höst! Det är spännande och jätteroligt!


HA EN FANTASTISK HÖST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar