Portfolio

torsdag, september 18, 2014

Startpeng beviljat

Heeeej!

Glädjande nyheter! Jag fick nyss veta att jag kommer få startpeng för mitt företag de första 6 månaderna. Sweeet. Det är väl främst för att jag ska kunna lyfta lön för jag kommer ta ett lån för allt jag behöver köpa.
På måndag ska jag till min blivande verkstad och träffa M för att gå igenom verktyg och fundera på vad allt jag behöver och hur jag vill att det skall se ut i min verkstad. Jag har ännu svårt att fatta att jag kommer ha ett helt eget ställe att jobba på i LUGN och RO. Det är ett måste för mig som är hypersensitiv, om man jämför hur jag jobbade i skolan med 20+ andra studerande i samma rum vs. hos Jalo i Fiskars (där jag gjorde min praktik) där vi var max 3 pers på samma gång, var det så mycket lättare att koncentrera sig och fokusera på det man skulle göra där. + att jag får själv välja musiken. Det är superviktigt. Tacka vet jag spotify premium.

Konstigt nog har jag blivit helt DIY-tokig den här veckan. Igår sågade/slipade/målade jag dessa glasunderlägg i björk! Idag har jag stått ute och sprayat tavelramar - en gallerivägg är i gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar