Portfolio

onsdag, oktober 01, 2014

Ingen vanlig dag

 Idag gjorde jag "ett foto i timmen" som jag lyckades ganska bra med. Kom nääästan ihåg att fota varje timme. Jag råkade välja en bra dag, det hände spännande saker! Följ meeed för det är så jävla intressant.
09:00 äter jag morgonmål framför datorn. Ronnie har gått till skolan och jag myser under min stora sköna filt med smörgåsar och vitt té. Dricker ju inte kaffe även om jag är superbra på att koka det, enligt Ronnie.
11:20 tar jag selfies för det är ju ändå onsdag. Mitt eksem håller på att bli bättre men jag avstår fortfarande från smink vilket kan kännas lite f****t ibland. Meeen, får väl bara stolt visa upp min söndriga hud och vara glad att jag inte har någon dödlig sjukdom. Det finns ju värre saker...
11:32 går jag igenom lite tråkiga, men nödvändiga saker. Ringer banken och bestämmer möte angående lånet jag ska ta, får irriterande samtal från folk som vill ha mitt företag i något jäkla register som kostar massa pengar...osv. MEN så får jag ett trevligt samtal från M som säger att verktygen har kommit! 
Jag blir så glad att jag gör ett par glädjehopp (not kidding) i köket! (OBS! Efter att jag avslutat samtalet)
11:53 äter jag lunch med Friends efter att ha försökt göra något åt mitt hår och bestämt vad jag ska ha på mig. Slängde med lite sallad för en gångs skull!
12.52 är jag äntligen på väg in mot stan. (Vad gjorde jag riktigt den där timmen efter att jag hade ätit? Spelade jag spel på telefonen en timme eller? Kan det här stämma....lol)
14:30 står jag och beundrar mitt fina (och dyra) guldsmedsbord som är gjort i Italien. 
En sån här kostar över 600€! Mmmm...det är sant. Börjar städa rummet jag ska hyra och vädrar det.
Verktygen får ni se en annan gång. Det är en helt annan historia.
15.52 är klockan när jag och Ronnie promenerar hemåt genom Skata. Ronnie har klippt sig och vi har handlat mat. Solen skiner och livet är underbart. Fin dikt va?
Väl hemma är jag trött som en koala och läser lite ur Den tionde kretsen. 
När klockan är 17.48 börjar jag glupskt äta middagen som jag har tillrett, pasta bolognese med hemodlad chili. Så gott. Toppad med ost. Icke att förglömma.
Klockan 19:00 är jag tillbaka på Storgatan i min nya verkstad och går igenom listan på alla verktyg och checkar så att allt har kommit. Beundrar min fina lödpistol (som är mycket finare än de vi hade i skolan) och börjar ordna med alla verktygen, i vilken låda de ska vara och sådär. Efter en timme är jag på väg hem igen.
22:15 sitter jag och degar i soffan och slötittar på "Bimbos of LA" som Ronnie kallar det. 
Jag hade en händelserik dag och jag är jätteglad och nöjd över allt. Imorgon kanske jag redan sitter och löder i min alldeles egna verkstad! Tjohoo för det och gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar