Portfolio

tisdag, december 09, 2014

Tuesday thoughts

Hej. 
Skrev just ett inlägg men ångrade det sedan för det blev så flummigt och konstigt. 
Helgen kom och gick, igår var en lite stressande dag. Hade först en kort arbetsdag för att sedan tillbringa eftermiddagen och kvällen i Terjärv. Jag hann inte ens vara hemma på Nabba för jag satt vid julhuset och försökte sälja mina smycken. Gick inte så vidare med det men förhoppningsvis vet några fler människor om vad jag håller på med nu för tiden. Jag fick ett par beställningar så det var bättre än inget. På kvällen gick jag på Årets stora julkonsert på min gamla lågstadieskola, min svärmor uppträdde och tre andra artister. Helt fantastisk konsert, var helt blown away av norrmannen som sjöng så mäktigt! Rysningar! 

Idag har jag haft en riktigt bra dag på jobbet, fick mycket gjort. Snart får jag börja skicka iväg beställningar! Jag hade massor jag hade tänkt göra när jag väl kom hem men det är nog inte riktigt min dag idag. Jag tappade en påse med pärlor över hela golvet och inget av mitt julpyssel blev till något. Släng lite PMS på det och dessutom har jag sovit väldigt dåligt se senaste nätterna (stress?) så jag har skitit i allt jag skulle göra och läst, glott på Modern Family, druckit té och ätit choko istället. (Ronnie gav sin choko-platta åt mig, utan att jag frågade, älskar dig!) 

Min julfiilis har varit ganska frånvarande och jag tror det beror på bristen av snö. Kan det inte vara -15 grader och meterhöga snödrivor!? För så som det är nu är det så oinspirerande och deprimerande att vara ute. Varje morgon önskar jag att få se snö på marken. 

Och idag saknar jag Ekenäs litegrann. Vår lägenhet mitt i stan, Gamla stan, närheten till havet, vännerna, Västvallen där vi alltid gick vår söndagspromenad, Santa Fé och deras goda hamburgare där de alltid visste vad vi skulle ha, Karldemummas konditori med deras goda chokladbakelser....och mitt favoritträd.
Nu bor det någon annan i vår lägenhet och nästan alla av mina klasskompisar är utspridda i världen. 
Ja, ibland får man sakna. Vi hade ändå 3 bra år där. Det var där vi flyttade in i vår första gemensamma lägenhet, där vi angstade över skolan och livet, älskade, bråkade, renoverade och inspirerade varandra, där vi lärde oss att leva och bo med varandra efter att ha varit ifrån varandra i ett år och före det bara varit ihop i ett halvår. Hur är det möjligt att det redan har gått 6 månader sen vi flyttade därifrån? Whaaat!?
Tiden går så snabbt....undrar var vi är och vad jag gör (jag hoppas att Ronnie fortfarande går i skolan då, haha) om ytterligare 3 år! Nyfiken på vart livet tar oss.................... :-) 


Mitt absoluta favoritträd i Ekenäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar