Portfolio

måndag, januari 19, 2015

När favorit tv-serien tar slut....


Känslan man får när man sett alla säsonger som finns av en skitbra serie och man måste få se meeeeer! Jag började kolla Orphan Black för typ två veckor sedan och jag förstår inte hur serien inte har fått mera synlighet, den är ju fenomenal! Jag skulle beskriva serien som en blandning av sci-fi, drama, komedi, action, thriller, den har allt! Det är så otroligt att Tatiana Maslany spelar alla de här kvinnorna. Det är svårt att välja ut en favorit av alla underbara karaktärer men jag gillar Allison, Felix och Helena. 
Jag trodde inte jag skulle börja gilla Helena (hon är ju inte direkt trevlig i början) men hon är ju jäkligt kul för att hon är så crazy! Har googlat runt och det verkar som att det kommer en tredje säsong redan i vår så det är ju skönt. 

Serier jag också älskar:
Modern Family
Friends
Orange is the new black
Walking Dead
Bron
Gossip Girl


Serier jag sett flera säsonger av men tröttnat:
Pretty Little Liars
Misfits
The 4400


Men tillsvidare måste jag hitta en ny serie att kolla på, tips?

5 kommentarer:

  1. Om du inte har sett Orange Is The New Black kan jag rekommendera den! :) Och Game of Thrones förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Orange is the new black har jag sett och den var riktigt bra! Ja, jag har funderat på om jag borde börja se den, där verkar det ju hända saker iaf :P

      Radera
  2. Jag har också sett typ alla serier du listat och är kräsen som få! Igår såg jag däremot första avsnittet av Girls och ska nog titta fler avsnitt av den serien... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har ganska höga krav på serier, haha. :) Jag har sett något enstaka avsnitt av Girls och den verkar kul, borde kanske ge den en chans.

      Radera
  3. serietips: Veronica Mars! Har för övrigt också precis börjat titta på Orphan black och hittills verkar den lovande! :D

    SvaraRadera