Portfolio

måndag, februari 16, 2015

Au-pair reunion


The Upper Valley au-pairs are getting together for a reunion in may! Woop woop!
Vi försöker (once again) att ordna en återträff med tjejerna (+ Ian, som numera är gift med en au-pair, lol) i Göteborg den här gången! Jag har som ni kanske vet inte haft möjlighet att träffa någon av tjejerna sen jag lämnade usa men vissa av dem har nog sett varandra flera gånger, speciellt de som bor i Tyskland. Det är inte som att man blir alls avundsjuk när de bara bor någon timme med tåg ifrån varandra. Men joo, den här gången ska jag göra allt jag kan för att jag skall kunna flyga till Göteborg i slutet av maj och träffa alla! 
Funderar på saker jag kunde sälja.........tänk om jag skulle ha en bloppis? Jag har några par skor som bara samlar damm och är oanvända......hmm. 

Men tillbaka till återträffen. 
Varför Göteborg undrar ni kanske? Nåjoo, en av au-pairerna bor där, nämligen Sandra. Nu har dessutom Laura som annars bor i Berlin flyttat dit för ett halvår och ska göra sin praktik där så då har vi redan två i samma stad. Jag är ju den enda från Finland, sen har vi Jenny, Alicia, Steffi och Lena i Tyskland, Cinthia är från Brasilien men bor numera i NYC (så häftigt!) och Bírta bor på Island! Ian är numera gift med en tyska och bor i Tyskland. Det är häftigt och kul att ha så många vänner runtom i världen! Även om jag är ganska dålig på att hålla kontakt med alla så har jag ändå så många fina minnen med de här människorna och de kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta! Så håll tummar och tår för att jag ska ha råd att åka och träffa så många av dem som möjligt i maj! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar