Portfolio

måndag, februari 09, 2015

Next door neighbour

Arkitektur har alltid intresserat mig. När jag gick i högstadiet var min högsta dröm att bli arkitekt och i åttan fixade jag en prao plats på den lokala arkitekt/byggfirman. Det enda jag fick göra (till mitt förtret) i en veckas tid var att posta brev så jag var ganska besviken. Jag fick några broschyrer hem i slutet av min praktik, som föreställde firmans hus och planritningar. Från och med den dagen ända tills idag - är en av mina favoritsysselsättningar att ligga i sängen och rita planritningar! Jag ritar drömhus men jag fantiserar också vilken slags familj som bor där och "skräddarsyr" ett hus åt dem. Efteråt bygger jag upp huset i Sims 3 och inreder det. I can´t be the only one? Eller är jag bara konstig som tycker att det är kul? Haha.
Jag söker alltid efter ny inspiration runt mig och jag älskar att fota gamla hus.
 Det här huset känner säkert många igen som bor i Jakobstad, huset är vår granne. Min favoritgranne, haha.
 Skulle ni våga vara där inne.....ensamma........en hel natt?
Tänk om man hade en takvåning i en sån här byggnad.....det vore något!

2 kommentarer:

  1. jag har säkert ett 20-tal häften fulla av planritningar gjorda i lågstadiet och högstadiet, och senast igår byggde jag ett riktigt maffigt och välplanerat hus i sims 3 (håller som bäst på att inreda det)... så nä, du är nog inte den enda ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jeee någon som fattar! :D Haha, jag vill se det :D

      Radera