Portfolio

söndag, mars 01, 2015

Bokutmaning - Februari

Äntligen är mars här! Nu kan man väl börja prata om våren på riktigt?
Det här året har jag lovat mig själv att läsa mera så nu är det dags för februaris boklista! 
HÄR kan ni läsa januaris boklista, jag har uppdaterat den så att alla recensioner finns i samma inlägg. Förra månaden läste jag alltså ut tre böcker och den här månaden blev det fyra, alla på svenska denna gång.



En man som heter Ove - Fredrik Backman

Jag har haft boken på min read-list länge så det var på tiden att jag läste den. Åh vilken härlig bok!
Tårarna bara rann när jag läste sista sidan. En fin historia som jag rekommenderar alla att läsa!
Jag ger boken 5/5.


The death and life of Charlie St. Cloud - Ben Sherwood

En fin historia om liv, död och kärlek. Jag läste den på svenska och stundvis var översättningen ganska dålig så det var lite irriterande. Jag menar, titeln "Om liv och död för Charlie St. Cloud" är ju bara konstig, eller är det bara jag som stör mig på det? Så kan man ju inte säga!? Borde kanske ha läst den på engelska....i alla fall tyckte jag att det var en bra bok. Jag ger den 4/5.


Saker min son behöver veta om världen - Fredrik Backman

Om du vill ha en lättläst bok som får dig att skratta rakt ut är den här boken perfekt. Kanske en present för nyblivna pappor? Men rolig att läsa även om man inte har barn. Jag måste läsa hans andra böcker nu, jag gillar honom! Han har en blogg också och jag tipsar er att läsa detta inlägg som har blivit delat på facebook mer än 3000 gånger. Jag ger boken fullpott, 5/5!


Vassa föremål - Gillian Flynn

När man har hittat en författare man gillar är det bara att börja beta av deras böcker! Jag försökte att inte ha så höga förväntningar på boken för jag ville inte bli besviken men jag måste säga att jag tyckte den här var snäppet bättre än gone girl! Det fanns en obehaglig känsla genom hela boken för det var en väldigt obehaglig berättelse. Jag tyckte den var jämnare än gone girl men samma överasskningsmoment fanns inte. Den var förutsägbar men ändå en bra läsupplevelse. Jag ger den 3/5.




Februari var en riktigt bra läs-månad! Om någon av er läsare har en blogg som handlar om böcker, länka gärna nedan! Jag skulle gärna läsa en sådan blogg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar