Portfolio

tisdag, mars 03, 2015

Busy, busy doing boring stuff

Hej och glad tisdag på er eller något! (fake it til you make it!?)
Idag är mina bilder gråa för det är så världen känns just nu. Grå och tråkig. Väntar på att den där solen ska visa sig igen. Idag håller jag på med tråkiga saker som bokföring och ansökan om fortsatt startpeng.
Älskar när man skall fylla i en elektronisk ansökan men den är så jäkla otydlig och flummig och det finns inga anvisningar någonstans. Så istället får man ringa x antal samtal tills man äntligen kommer fram till rätt person som förklarar vad man skall göra. Skulle det inte bara vara lättare att göra en sida med anvisningar som finns i samband med ansökan!? Hoho. Byråkrati alltså....
Jag var en sväng via verkstan i morse och hämtade lite papper som jag behöver för bokföringen och så började jag städa ur vitrinerna och tog alla smycken hem (mina smycken kommer fortsättningsvis att säljas vid Kecklunds på Storgatan) och städade. Måste fråga pappa när han kunde komma och hjälpa mig flytta allt hem...vill gärna att det händer så fort som möjligt för då behöver jag bara gå några meter istället för 2 kilometer för att komma till mitt jobb, haha. 
Försökte fota mig själv men det gick sådär, haha. Men jäklar vad mitt hår har växt! Snart är det ett år sedan jag klippte mig och det är väääldigt risigt men jag har inte råd att göra det för tillfället. Här kan ni se hur kort jag klippte det för ett år sedan, det har växt fort! Nästa gång jag gör något åt det får det röda försvinna. Jag vill återgå till min naturliga hårfärg, mörkbrun. Just det, ljuset på bilden har jag gjort heelt själv. Det är rosa-vitt (en före detta taco-sås burk) och locket är sparkly! Like Edward! Hahaa.......................jag vet. Lame.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar