Portfolio

fredag, mars 20, 2015

Fredagslistan

Tjohoo det är freeeedag och dags för #fredagslistan!


























Dokumentären "Particle fever" följer forskare på CERN och utanför i jakten på higgs-partikeln under flera år. Det var Peter Higgs och en annan teoretiker som kom med teorin på 60-talet om higgs-partikeln och att den skulle beskriva varför partiklar har massa. Jag finner vetenskap väldigt fascinerande och intressant även om jag inte alltid förstår allt. Jag tyckte dokumentären var oerhört intressant och de lyckades med att förklara olika teorier så att till och med jag förstod! Partikelacceleratorn har varit avstängd i två år pga att den skulle "uppgraderas". Nu är dock väntetiden snart över, i slutet av den här månaden ska den startas igen och jag kommer absolut att följa med vad de hittar! Dokumentären finns att ses på netflix!




















Jag tycker det här är jäkligt roligt. Det finns en hemsida som heter ship your enemies glitter där du betalar 9,99$ för att de ska skicka ett kuvert fylld med glitter till valfri person vart som helst i världen, anonymt såklart. Hahahahaha! Perfekt för första april!? Ja, jag är en ond person som tycker det här är kul.


Lauren Winzer (AUS) är snygg, jäkligt cool och gör de sötaste tatueringarna! Hon har tatuerat bl.a. Miley Cyrus! Hennes hemsida hittar ni här och på instagram finns hon under @laurenwinzer 
Hennes man är också tatuerare och tillsammans har de två hundar som är det sötaste jag sett!

Smo is back! Hon har berättat att hon snart kommer att släppa musik vilket jag ser framemot! 



Det var allt vad jag hade att dela med mig av idag, ha en underbar helg hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar