Portfolio

måndag, mars 16, 2015

Garderob 2.0 - klädutmaning

Nu tänker också jag anta klädutmaningen som Christina skrev om. Utmaningen går ut på att räkna hur många plagg du har i din garderob. Själv har jag inte räknat med ytterkläderna, sommarkläderna och bara uppskattat hur många par skor jag har eftersom de är utspridda på så många olika ställen och jag är ganska lat, hehe. Ok, let´s get going!

Jag räknade till: 1 morgonrock, 6 klänningar, 1 skjorta, 1 väst, 2 kavajer, 5 par jeans, 2 mjukisbyxor, 4 stickade tröjor, 2 koftor, 3 huppare, 3 tunna tröjor, 6 toppar, 7 t-shirts, 10 par leggings, 4 pyjamas-set, 5 sportkläder, 3 kjolar, ca. 15 par skor. 


Jag tycker inte jag har supermycket kläder, jag shoppar ju inte så ofta och då jag köper något försöker jag alltid tänka "behöver jag faktiskt det här?" och det brukar funka. Min svaghet är dock skor men jag försöker rensa där också med jämna mellanrum. Ovan är mina favoritskor, de leopardmönstrade köpte jag från Forever 21 i NYC och jag har många minnen med dom. Dessutom är de riktigt bekväma! Leopardmönstrat finns det mycket av i min garderob, mycket, mycket svart, en del blommigt, ganska mycket glitter och tröjor och skjortor i fina ädelstensfärger! (it´s a word)
I och med den här utmaningen och städningen (som var välbehövd!) inser jag att jag skulle behöva köpa en kortare kofta, typ grå eller svart? Passligt att jag fick lön idag då......hehe.



Vågar du anta utmaningen?



4 kommentarer:

  1. Vad trevligt! :) Jag har också blivit mer medveten de senaste åren och tänker, allt som oftast, efter innan jag köper något. Koftor är jag också på jakt efter, skulle ju gärna få vara någon av kvalitet. Har testat många märken men inte hittat någon riktig favorit ännu, som håller passform och inte blir nopprig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en nyttig utmaning! Jamen exakt, jag har inte ännu hittat den där perfekta koftan som är av bra kvalitet. Hojta till om du hittar den! :)

      Radera
  2. Kanske jag också skulle haka på, fast kan i och för sig bara räkna de kläder jag har här på Teneriffa, majoriteten av mina kläder lämnade ju kvar i Finland..

    Svar: Jo, ska absolut försöka blogga mera om såna här saker! :) Är din pojkvän alltså också italiensk, eller finländsk? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, haka på du, det är en bra "utmaning":)
      Nej, han är nog finlandssvensk som jag.

      Radera