Portfolio

lördag, mars 07, 2015

Min fantastiska dag

Lördag den sjunde mars.
Gånger jag förbannat vädret idag: 57, gånger jag blivit nersprutad med rapavatten idag: 2, antal personer som irriterat mig idag: 5, antal chipspåsar jag köpt idag: 2 (obs! inte båda åt mig själv), antal kilometrar jag gått i regnet idag: ca. 5, antal gånger jag haft nära att få ett sammanbrott idag: 7, antal gånger jag har varit tacksam mot att bo i det här landet idag: 0. 


Kl.10:15. Jag vaknar i vår stora, sköna säng, utvilad, pigg och glad. Bredvid mig ligger min fantastiska pojkvän och ler mot mig.

Kl.11:30. Jag pussar min pojkvän adjö, han lyfter sin vapenväska och försvinner ut. Han ska på airsoft med sina kompisar. Själv gör jag té och smörgåsar åt mig och sitter i soffan och kollar Modern Family och har det supermysigt.

Kl.12:30. Funderar på vad jag ska göra på min lediga, ensamma dag. Kollar pinterest efter "weekend diy project" och bestämmer mig för att styla om bokhyllan. Skriver en lista över saker jag skulle vilja ha. Vaser, böcker, en fin tavla osv. Tittar ut genom fönstret. Det droppar lite. Knappast behöver jag mitt paraply tänker jag. Det är bara lite vatten. FAIL ONE.

Kl.12:45. Kommer ut, börjar gå mot loppiset. Ojdå. Det regnar ju ganska mycket mera än jag trodde. Drar upp huvan över mössan för att slippa få allt regn i ansiktet. Vinden blåser huvan ner igen så jag får gå och hålla i den istället.

Kl.13:00. Framme vid loppiset. Håret är klistrat mot ansiktet och vantarna är blöta. Just det. Hade glömt varför jag inte går på loppisar under veckosluten. Så jävla mycket människor. FAIL TWO.

Kl.14:00. Hittar en fin bricka för 2,50. Köper också grått garn och en virknål. Jag har nämligen bestämt mig för att lära mig virka! Hittar dock inga fina vaser eller intressanta böcker.

Kl.14:04. Är utanför loppiset. Ska börja gå in mot stan för att handla mat. Blir nersprutad med rapavatten TVÅ gånger. FAIL THREE. Stå inte för nära vattenpölar!

Kl.14:25. Klarade mig helskinnad till butiken. Är helt dyblöt. Känner att jag har en fu**ing sten i min vänstra sko. Great. Gör en supersnabb runda i butiken, plockar på mig chips, choklad och en fanta. Plus mat förstås. Köper också en tulpanbukett åt mig själv, första gången ever jag gör det. Stör mig på folk som står i mitten av gångar och inte kan flytta på sig fast man säger URSÄKTA. 

Kl.14:35. Ute igen. Har en kasse i var hand. Börjar promenaden på två kilometer hem. Enda jag kan tänka på är att det är en jävla tur att jag inte satte på läppglans idag. Ni som har långt hår vet vad jag pratar om. That's hell.

Kl.14:57. Ramlar in genom dörren. Plockar ur påsarna. Ser att Ronnie har ringt mig en halvtimme tidigare. Ringer upp honom. Han var på väg hem och undrade om han skulle fara via butiken eller om jag redan hade gjort det. 

- - - - - - - - - - - - - - - -FMLFMLFMLFMLFMLFMLFML



Mmmmmm. Det var min fantastiska dag det. Tack moder jord för det fina vädret! 
Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men inte är jag sur för det. Nu ska jag försöka mig på virkning då! Om jag är bra på det lär ni nog läsa om det i framtiden. Om det däremot framkommer att jag suger på det kommer ni knappast få läsa något om det - någonsin. 
Min första tulpanbukett och brickan jag fyndade! 
Se bättre bild av den på instagram (rebeckadahlvik)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar