Portfolio

fredag, april 17, 2015

30 days of yoga


Jag har alltid velat prova på yoga. När jag bodde i Ekenäs gick jag faktiskt på body-balance med ett par vänner under två terminer och gillade det. Det tar intryck från bland annat yogan. För ca. en månad sedan hittade jag den här youtube-kanalen; "Yoga with Adriene" och började smått öva på vardagsrumsmattan. 
Jag har sovit ganska dåligt den senaste tiden, jag har svårt att varva ner så jag provade den här (i pyjamas!) 

och blev så sömnig och avslappnad av den att jag tassade genast efteråt till sängen och sov hela natten!

För några dagar sedan hittade jag "30 days of yoga" - utmaningen på yogawithadriene.com och kände att jag vill prova på det. Så nu uppmanar jag alla er som alltid har velat prova på yoga men kanske inte har råd att gå på klasser eller tränar helst ensamma - do it! Adriene har en sån lugnande röst så det hjälper mig verkligen att slappna av. 

Det jag kanske gillar mest med yogan är att alla tusentals tankar som vanligtvis snurrar runt i mitt huvud (speciellt när jag ska sova) försvinner helt när jag utövar yoga. Konstigt men sant!
Igår köpte jag en ordentlig yoga matta så nu slinter jag inte runt på plysch-mattan längre!

2 kommentarer:

  1. Så spännande! :) Jag har också länge varit nyfiken på att testa yoga, men inte kommit mig för ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen intressant ju mer jag lär mig! Testa på! :)

      Radera