Portfolio

onsdag, april 15, 2015

DIY stämplade dynvar

Idag tänkte jag visa er mitt senaste DIY-projekt. I vintras gjorde jag ju dessa kökshanddukar med potatistryck som jag gav bort till vänner och familj i julklapp. 
Jag gillar starkt plustecken som mönster och eftersom jag inte har råd med the real deal gjorde jag egna.

















Jag bara stämplade med fri hand och då blev de två dynvaren lite olika men vad gör nu det. Det ska väl synas att det är handgjort? Om man vill att mönstret ska vara perfekt kan man ju alltid mäta ut eller göra en schablon. Kom ihåg att använda bakplåtspapper på båda sidorna när du stryker! Själv fick jag sy lite också för att dynvaren jag hade köpt var alltför stora, hade inte kollat så noga på måtten. Men det gick också helt bra med lite tips från proffset aka min pojkvän.

Jag är jättenöjd över hur fina de blev! Vill aldrig byta ut dem....

2 kommentarer: