Portfolio

tisdag, maj 05, 2015

Bokutmaning - April

Dags att gå igenom vilka böcker jag läste i april! Yogan kom till mig en dag i april och därför har jag också läst en hel del om det. Det blev lite fattigt med romaner den här månaden, började på en annan bok också men den var så skit så den orkade jag inte läsa ut. Det blir ganska korta recensioner den här gången, men nästa månad blir så mycket bättre bokmässigt! För tillfället läser jag Virginia Woolf.


YOGA - Malin Berghagen
Det här var den första boken om yoga jag någonsin läst. Jag älskade de fina bilderna och jag lärde mig massor! Jag gillade att den koncentrerade sig på den mentala/meditativa delen av yogan och inte så mycket om hur man gör den mest invecklade positionen. Mycket tankar om yogan och dess syfte väcktes för mig.
Nu önskar jag bara att boken vore min på riktigt så att jag kunde återkomma till den och inte behöva returnera den till biblioteket......
Jag ger den 5/5


Hämnden bär Prada - Lauren Weisberger
Hon är tillbaka med en fortsättning, yey! De flesta har väl läst den första boken och sett filmen, den blev ju så populär. Nu är den några år sedan jag läste den första boken men jag tycker den här var bättre! Spännande, ibland förutsägbar men ibland blir man också ganska överraskad! Jag gillade den och hoppas innerligt att det kommer en film! Jag ger den 4/5


Yogaliv - åtta steg till ett liv i lätthet - Eva Lewenhaupt
Den här boken var ganska tjock och är en väldigt utförlig bok om yoga. Om jag jämför den här boken och Berghagens bok gillade jag Berghagens bok bättre för att den kändes mera personlig. Där hade hon tänkt ett steg längre - gjort sina egna tolkningar och det gillade jag. Här har Ewa bara skrivit rakt av ibland och då blir det ibland lite tungt att läsa. Vissa intervjuer kändes också en aning....onaturliga? Jag vet inte, något konstigt var det. Helt okej bok! Jag ger den 3/5







Ser ni också fram emot att läsa mycket i sommar? Det gör jag! 
För min del blir det mycket deckare, jag har ännu inte läst de nyaste böckerna av Carin Gerhardsen och Sofie Sarenbrant som är mina favoriter inom deckar-genren.
Tipsa gärna om deckare i kommentarsfältet!


1 kommentar:

  1. Jaa! Hoppas att jag hinner läsa mycket i sommar (borde väl också göra det eftersom jag ska skriva kandidatavhandlingen min över sommaren, haha). Jag vet inte om det klassas som en deckare, men om du inte läst Kaj Korkea-Ahos "Gräset är mörkare på andra sidan" så vill jag tipsa om den! Helt jättebra bok, kanske lite halvfiktiv skräckroman skulle jag klassa den som. Absolut läsvärd!

    SvaraRadera