Portfolio

onsdag, maj 27, 2015

Mitt 1500:e inlägg

Förändring. Många tar studenten och examen den här veckan. Man säger hejdå till människor, kanske flyttar till sin hemstad eller till en ny stan. För många är det förändringens tid. Så också för mig. Imorgon ska jag skriva på lite papper och sen är jag arbetslös. De senaste två dagarna har varit lite jobbiga, för flera olika orsaker. Oroar mig för mycket, som vanligt. Plus att de flesta av mina au-pair kompisar kommer samlas i Göteborg i helgen och jag hade inte råd att åka (surprise!) den här gången heller. Det suger rent ut sagt. 

Men jag försöker ändå se positivt på sommaren och framtiden (även om den är väldigt oviss). 
Om jag kommer vara arbetslös hela sommaren får jag helt enkelt hitta på något att göra. Jag har tänkt att jag kan sätta mera tid på bloggen i så fall och jag har några roliga idéer för juni, stay tuned! Göra några DIY-projekt kanske? Läsa mycket. Yogan kommer jag också fortsätta med. Det blir nog bra.

Om jag skulle ha sån tur att jag skulle få ett jobb (det är ännu två ställen som inte har hört av sig) så skulle det förstås vara awesome! Då skulle vi kanske ha råd att köpa en bil och kunna veckohandla och inte behöva gå flera kilometer i regnet med tunga matkassar. Vi skulle kunna åka till ställen när vi vill, vart vi vill. Åhhh vad jag saknar att ha bil! Frihet! I Ekenäs gick det ju, men här uppe finns det ingen fungerande kollektivtrafik. Och om jag skulle ha ett jobb skulle vi kunna köpa en hund! Drömma kan man ju.

Ja, drömma kan man och det gör jag. Dagdrömmer mest hela tiden. Men jag tror på att man kan uppfylla sina drömmar och jag har redan uppfyllt många av mina drömmar så varför skulle inte detta kunna bli sant? 
Förra våren skrev jag om att jag skulle vilja starta eget företag och på hösten blev den drömmen sann. 
Jag tror på "the law of attraction" och försöker bli en bättre version av mig själv, utvecklas, och genom meditation och yoga tycker jag att det funkar bra. Jag är absolut inte perfekt men jag jobbar med det varje dag, absolut. Om jag är negativ, pratar skit om andra och är allmänt irriterande och elak kommer inget bra att hända mig. Och om det skulle göra det ser jag det inte utan hittar något att klaga på där också. Nej, jag försöker tänka positiva tankar och vara en bra medmänniska! Vi kan alla utvecklas.
Det var det jag ville säga idag, hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar