Portfolio

fredag, juni 05, 2015

A mess

"A mess" är dagens rubrik och så här tolkade jag det. Efter att smörgåsarna var uppätna och bloggarna lästa var det dags för lite terapi i form av Lars Winnerbäck och färgläggande. Kollade vad dagens rubrik var och insåg att jag hade en röra rakt framför mig. Så jag greppade kameran och steg upp på bordet. 

Jag älskar ordning och reda. För mig är den här bilden väldigt rörig och klottig och jag tycker inte om att smöret bara sitter där på bordet och smälter. Jag vill bara städa undan allt, haha. Fast någon annan tycker att det här inte är så speciellt "messy" så är det det för mig. 

Det som jag gillar med den här fotoutmaningen är just det att man "måste" fota något varje dag. Att man tvingas att vara kreativ och hitta nya vinklar och motiv. För mig är det jättebra nu, då jag inte har något företag längre och behöver inte använda min kreativa sida i jobbets tecken, att fortsätta hitta inspiration i vardagen och i min omgivning. Alla gör ju som de vill men jag vill helst inte använda gamla bilder utan ser att själva utmaningen ligger i att fota varje dag och vara kreativ. Som sagt, alla gör som de vill :) 
























Hur har ni tolkat dagens rubrik?


2 kommentarer:

  1. Nåja, nu har jag skrivit om dag 4-6. Den här gången är alla foton nya! ;) http://www.fotograffilosofen.com/2015/06/photo-challenge-dag-4-6.html

    SvaraRadera