Portfolio

onsdag, juni 10, 2015

Bastubadasi

En av de sakerna jag saknar mest med att inte bo hemma längre är egen bastu. Egentligen är jag väl ingen stor bastubadare, men jag skulle vilja ha möjligheten att bada när jag känner för det. Vi har en bastu i huset vi bor i men det är inte samma sak när man måste gå nerför källartrappor och långa korridorer och ha alla schampon med sig. Det är bara bökigt och jobbigt + att man måste hålla en viss tid. I bastun ska man inte stressa och tänka på klockan, hallååå! Dessutom har de börjat ta betalt för det nu också så det lockar inte riktigt. Jag vill inte dela bastu med okända människor, sorry. Så imorgon när jag ska sova hemma hos mina föräldrar ska jag se till att ute-bastun eldas! Då ska jag sitta där på laven och blicka ut över ängen och vattnet och sucka nöjt för mig själv. 
Och ta ett svinkallt dopp i "poolen". Hä e liivi hä! (det är livet det)


Visst är det vackert?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar