Portfolio

måndag, juni 01, 2015

Bokutmaning - maj

















Samlade noveller och prosaskisser - Virginia Woolf
Jag har läst ganska mycket under mitt liv. Men inte så många klassiker och böcker "man måste läsa före man dör" osv. Så jag gjorde ett försök med Virginia Woolf. Jag har ju läst "the hour" och sett filmen och fullkomligt älskade dem. Jag orkade läsa en tredjedel. Nästan så att jag hellre skulle ha hållit i en spindel än att vara tvungen att läsa hela boken. Ok, nu överdrev jag rejält. Det skulle jag nog inte göra med min spindelfobi men hur som helst, detta var inget för mig. Kanske jag inte är tillräckligt smart för att fatta det genialiska i det eller så är jag inte tillräckligt pretentiös. Sorry. #allakommerhatamig
Mitt betyg 1/5


Tjockare än vatten - Carin Gerhardsen
Den sjunde boken i Hammarby-serien. Jag har läst de tidigare böckerna och har gillat alla. Jag rekommenderar er att läsa böckerna i rätt ordning för annars är det nog mycket som man inte förstår. Jag gillar hur sammanhängande serien är men att ändå varje bok har enskilda storys. För varje bok lär man känna poliserna lite mera på djupet och jag älskar alla karaktärer, de är så olika och känns så verkliga.
En bra läsupplevelse, nu har jag bara en bok kvar att läsa i serien! Synd....
Mitt betyg: 4/5


Yoga girl - Rachel Brathen

Fenomenet yoga girl var obekant för mig före jag läste boken men nu följer jag svenska yogin Rachel på instagram och inspireras av henne liksom en miljon andra. Hon har haft en tuff uppväxt och hon berättar hela sin historia i sin bok, blandat med recept på smoothies och mat och förstås yogan.
Bilderna är helt fantastiska och jag blev verkligen inspirerad av henne och hennes visa ord.
Jag vill fortsätta utvecklas inom yogan och mentalt, som människa. De positiva tankarna ska vara fler än de negativa! Mitt betyg: 5/5


Sista brevet från din älskade - Jojo Moyes
En kärlekshistoria som sträcker sig över 40 år. Vi får följa med ett par som har en affär på 60-talet och 2003 hittar en journalist ett av kärleksbreven......och allt nystas upp igen. Det är en tjock bok och första halvan är stundvis lite tråkig men andra halvan vänder det och jag sitter fastklistrad med boken i timmar.
En vacker berättelse om hopp och kärlek.
Mitt betyg: 4/5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar