Portfolio

onsdag, juni 24, 2015

Tattoo inspo

Dags för onsdags inspo! För lite mer än en månad sedan gjorde jag min första tatuering som ni kan läsa om här. Jag går redan och funderar på vad jag vill göra som nästa tatuering och pinterest är ju en guldgruva för inspiration! Så här är lite vad jag går och funderar på för tillfället...
Flower poweeeer! Jag har kärat ner mig i såna här blom-tatueringar, är det vallmo, pion? Eh...är ingen expert på blommor, men jag tycker det är superfint! Så något blommigt endera på axeln (tror dock inte jag skulle våga göra sådär nära halsen men det ser sjukt fint ut!) eller armen eller kanske till och med på låret!?
Det är också något jag har börjat tycka är snyggt! Bara det är tillräckligt stort och inte nån fjuttig liten sak.

När jag gjorde min första tatuering funderade jag lite på att dessutom ha ett citat från Hp-böckerna men eftersom jag inte kunde bestämma mig så lät jag vara och gjorde bara symbolen. Nu har jag lite i åtanke med att jag kunde fortsätta på tatueringen, endera med ett citat (antagligen något av Dumbledore) eller ha en uggla (Hedwig, Harrys uggla) eller ett rådjur, men i svart vitt då. Tatueringarna ovan är snygga men jag vill bara ha svartvita tatueringar. Måste skissa och fundera!

En sugar skull skulle jag också vilja ha någon gång! Kanske på axeln och om man skulle göra lite blommor (som på första kollaget) runtom. Hmmm.........mycket att fundera på!




Vad skulle ni välja som er första tatuering om ni inte ännu har en men har funderat på det? 



6 kommentarer:

  1. Tror jag bara skulle vilja ha något smått, i svart, kanske konturen av ett hjärta, dödsrelikerna eller något annat från HP! :) Fast vet inte om jag skulle våga, isåfall skulle det verkligen vara något litet. :)

    SvaraRadera
  2. de färgglada ser ju alldeles ljuvliga ut! Fast tror jag i praktiken skulle köra på svart-vitt motiv. Någon text med djup personlig betydelse kanske :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är så snygga! Det låter nice, vill själv också i något skede tatuera något bokcitat eller någon slags text, jag tycker det är jättefint :)

      Radera
  3. Ett stort fett äpple på bröstet, ungefär ovanför hjärtat efter som jag älskar staden NEW YORK.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolt! Åh, har själv besökt staden några gånger, den är mäktig!

      Radera