Portfolio

torsdag, juni 11, 2015

Throwback: New York City

Detta är ett tidsinställt inlägg. Är torsdagen och fredagen i Terjärv och städar och hjälper till inför farmors 80 års fest och min brors konfirmationsfest. 


Jag insåg här för någon dag sedan att den här veckan är det exakt fem år sedan jag flög iväg på mitt au-pair äventyr och exakt den här dagen besökte jag NYC för första gången! Allt som allt besökte jag staden tre gånger, första gången var vi bara där en dag, andra gången 3-4 dagar med min familj i november och då turistade vi massor och sista gången en weekend med tjejerna i december. Jag gillade staden och det var häftigt att få uppleva den på riktigt men inte skulle jag vilja bo där! Alltför mycket folk och KONSTANT hördes det sirener och alla möjliga slags ljud. Det var aldrig tyst. Men jag tänkte dela med mig av bilder från mina besök, märkte att jag inte har skrivit någon sammanfattning av alla mina besök där. So here it goes!

Jag och Alicia på Times Square i december 2010 // På toppen av Rockefeller center i november 2010 // Hoppar på Brooklyn Bridge i december 2010

 Me and sis on top of the rock (rockefeller center) 
Med familjen tog vi färjan till staten island och såg frihetsgudinnan från färjan. 
Haha, det här var så kul. Spongebob skulle ha betalt för bilden men vi bara sprang iväg.....oopsie!
Hello world!
Från vänster: NYC i juni 2010  // Jag och mina syskon i Disney butiken på Times Square, notera MR. BEAN i förgrunden!!! Märkte det först när jag laddade upp bilden någon dag senare, så sjukt lik! // Frihetsgudinnan sett från färjan // Broadway, helt sjukt långa köer utanför! Jag önskar jag skulle ha gått på en Broadway föreställning, det skulle ha varit häftigt!
Jag posar coolt i en provhytt vid Urban Outfitters // Julgranen vid Rockefeller center i december, crazy! // Hard rock café med tjejerna i december. Har också besökt det i Boston, coohooolt! 
Här stod tvillingtornen en gång. 


Här är jag och mina syskon på toppen av Rockefeller center, tipsar att kolla stan härifrån istället för Empire state building, mycket bättre sikt! En dag ska jag tillbaka, med Ronnie! När han besökte mig var vi ju i Boston som jag nog har skrivit om, senast i vintras. Om ni vill läsa mer om mitt år i usa hittar ni allt under kategorierna till höger på bloggen; aupair, woodstock, vermont, newhampshire, connecticut osv. Min moster bor i CT så jag besökte henne och mina kusiner flera gånger under mitt år, vilket var awesome! Jag fick prata finska och äta finsk mat, det var så skönt. Och roligt att lära känna mina sex kusiner och deras barn. Mmm....mycket fina minnen har jag! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar