Portfolio

måndag, juli 06, 2015

Bloggpaus


Det blev en oplanerad bloggpaus och nu funderar jag på att förlänga den. Jag har noll motivation att hålla på flera timmar per dag med något jag inte får något tillbaka för. Min livssituation är för tillfället rent ut sagt skit och jag har inget intressant att skriva om för det händer inget. Det var inte såhär det skulle bli. 
Det är väl bara att konstatera att det här är inte mitt år. Jag är frustrerad på att jag är arbetslös, på att jag inte har typ några vänner här i stan att hänga med, på folk som aldrig hör av sig, på att jag inte ens råd att köpa hudvårdsprodukter som min atopiska hud behöver och nu har jag ännu till fått stressutslag i ansiktet och på armarna. Och jo, jag söker jobb hela tiden, alla typ av jobb jag bara hittar. Irriterad på att vi inte kan resa nånstans, göra något kul någon gång, osv osv. Bitterfitta hej! Men vafan, tänker inte låtsas att allt är perfekt 24/7. Vet ju att det går om och förhoppningsvis får jag något jobb någon gång....? Men just nu känns bara allt meningslöst och tomt. Om jag bara hade möjlighet skulle jag fly landet och resa runt och leva livet men nu är det ju inte så. Och det ska väl få vara skit ibland. Så det var vad jag ville säga. Vet inte när vi hörs igen, kanske imorgon, nästa vecka, en månad eller i höst. Men nu måste jag fokusera på mig själv ett tag.
På återseende!

4 kommentarer:

  1. NU måste jag försöka få detta att funka. Som trogen fan av din blogg har jag funderat varför du inte skrivit på några dagar. Jag uppskattar verkligen att du alltid är så uppriktig i vad du skriver, du friserar aldrig sanningen. Som nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst mäsama vöm i var :D tack för din kommentar!

      Radera
  2. Och dessutom är du fantastiskt bra på att ta foton med symbolik i, som den du har för detta blogginlägg.

    SvaraRadera
  3. Är också ett litet fan av din blogg, sluta inte blogga! :)
    Känner igen det där med vännerna, lite knepigt i en sådan här stad, har också ganska få att umgås med nu eftersom klasskamraterna bor på andra ställen och de vänner som bor här börjar söka sig till sina studieorter, så jag är annars öppen för att träffa nya personer!

    SvaraRadera