Portfolio

torsdag, juli 23, 2015

Cikoria och Camera Obscura

De senaste dagarna har jag varit busy för min bror har varit här i tre dagar. Vi har haft program från morgon till kväll så jag har inte haft tid med datorn (bara bra). Men igår åkte han hem och idag har jag besökt Cikoria muséet med min kusin M-L och hennes pojkar. Jag hade inte varit där tidigare och vi prickade in en guidad rundtur och det var intressant att höra om hur det var förr! Hans Hästbacka (han växte också upp på Nabba, i granngården!) som är fotograf och håller på med nålhålskameror var där och man fick prova på att fota själv också, vilket vi gjorde. Våra foton får vi på posten om någon månad, kul! Har en gång förut varit på hans kurs i Camera Obscura då jag gick i slöjdskolan och då höll vi på hela dagen, det var jättekul!

Rekommenderar den guidade rundturen!

Arbetssäkerheten var väldigt bristfällig på den tiden, det fanns knappt några skyddhöljen till alla maskiner utan alla band som snurrade på var helt synliga. Vad tycker ni om skylten?



Pojkarna var modiga.


Med mig hem fick jag en souvenir i form av en gammal Cikoria låda. // Sökte upp några bilder jag tog då jag gick Camera Obscura-kursen för några år sedan. Kommer ihåg att jag tyckte att jag var sjukt smart då jag kom på tanken att sätta på en gasmask, det blev ju en cool bild!

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen en fin eftermiddag vid Cikoria och med Camera Obscura. När man ser fotona, är det jättecoolt att se hur den blåa färgen som finns i dem, passar jättebra ihop med färgvärden överlag i din blogg, alltså rent stilistiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt trevligt jo! Ja, jag gillar att använda lite filter på bilderna så de får en "mysig" känsla, vet int riktigt hur jag ska förklara men jag tycker det blir fint så :)

      Radera