Portfolio

onsdag, augusti 05, 2015

Nature. Cheaper than therapy.



Tidigare idag, när jag satt vid datorn kändes det plötsligt som om väggarna kröp närmare och närmare mig och jag ville bara ut, fort. Så jag snörde på mig joggingskorna, tog min telefon och hörlurarna och begav mig ut mot skogen och terrängbanan här nära. Så jag gick och sprang om vartannat, lyssnade på min favorit spellista och fick ny energi. En halvtimme gick och jag kom hem igen och yogade och mådde så mycket bättre. 

Speciellt nu på sommaren suger det att bo i stan, tycker jag. Jag, som är uppväxt i ett stort hus på landet med en stor gård och ängar och skogen runt hörnet saknar naturen ofantligt mycket. Att ha en egen gård och en egen plätt gräsmatta - det är ju frihet! Jag fattade inte hur mycket jag uppskattade och behövde naturen och lyckan att ha en egen gård före jag flyttade hemifrån. Det är klart att jag uppskattade det då också, men ännu mera nu. Vi har ju inte ens en balkong så jag tror nästa gång vi flyttar (när det nu blir, vi älskar vår lägenhet) tror jag det blir radhus eller eget hus. Så man åtminstone skulle få en liten gräsplätt att ha picknick på eller bara kunna dricka té och kaffe utomhus. Så jag är tacksam att jag har en liten skog här nära, fastän jag inte får vara helt ensam där. 
Tack skogen för dagens terapi!

2 kommentarer:

  1. Man börjar verkligen må bra av frisk luft. Just nu är promenader på tapeten, nämligen att promenera 12 000 steg per dag. Det håller jag på med just nu, har investerat i en billig stegmätare och mäter mina dagliga steg för att hållas i 12 000 stegsfarten. Det mest överraskande har varit att märka att städning ger snabbast många steg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, naturen ger en så mycket energi! Vad du är duktig! Ja, städning är ju ett riktigt träningspass :)

      Radera