Portfolio

tisdag, september 15, 2015

Godmorgon

Godmorgon! Hoppas ni alla har sovit gott, det har jag. Jag har nyss ätit frukost och funderar på vad jag ska börja göra nu.....städa, läsa eller börja med ett nytt DIY projekt? Igår var jag på en loppisrunda och kom hem med lite nya kläder, en stor vas samt en ljusstake jag tänkte spraymåla svart. Jag tänkte också spraymåla alla guld och kopparfärgade tavelramarna (från galleriväggen i köket om ni minns?) svarta så att allt ser enhetligt ut. Jag har äntligen bestämt mig för att det blir en tavelhylla istället för en gallerivägg. Det är mycket lättare att byta ut tavlor efter humör och årstid. Och färre hål i väggen. Som ni ser har jag (som alla andra) köpt såna där ljusbollar. Skruvade upp en krok i taket och nu hänger dom där, dock lite för korta för vi har så högt i tak. Men det går väl. Tanken är att det skall komma någon slags vägghylla/vägg-vitrin där bredvid men jag har inte hittat någon än. Ja, vad annat? Igår beställde jag hem lite nytt från ellos, nya gardiner till vardagsrummet i en superfin färg, petrolblå tror jag det heter. Och på måndag blir det Ikea. Så det är mycket inredning jag går och funderar på just nu. Både köket och vardagsrummet kommer få värsta make-overn och det är sååå kul! (Till och med håller Ronnie på och ritar planscher för väggen ovanför hans arbetsbord, något han pratat om sen i våras.) Ända sedan vi flyttade in har jag ju haft en vision om hur jag vill ha det men jag har bara råd att göra lite i taget så det tar lång tid! Förhoppningsvis kommer jag kunna visa er före och efter bilder i slutet på nästa vecka! Jag fyller år nästa vecka och ska ha ett litet kalas nästa veckas lördag så det är dagen då projektet ska vara klart. Igår köpte jag ljus som ska matcha gardinerna.....tar jag det här på lite stort allvar månne? Men det är ju så kuuuuuul! Haha. Hoppas ni får en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar