Portfolio

torsdag, oktober 29, 2015

Cupcakes

Kom nyss hem från en konsert i Schaumansalen, sjukt bra musik (Erik-André Hvidsten m.fl.) men jag är så trött nu. Men har man lovat blogga varje dag den här veckan måste jag ju hålla det. 
Alltså jag börjar bli lite orolig för lördagen, det är inte många som har kryssat i "kommer" på fb-evenemanget, det är en annan fest samtidigt så det är ju surt. Speciellt då jag har satt såhär mycket tid på festen. Så jag hoppas fler än fem dyker upp. Nåja, mera cupcakes åt oss isåfall!

Jag är bra på många saker där man jobbar med händerna. Men matlagning och bakning hör inte dit. Men ett bakrecept blir alltid bra och folk tycks gilla dem och det är mina chunky chokladmuffins! Så jag tänkte göra dem nu till Halloween, men prova på att göra frosting och dekorera dem så där halloweenigt. (it´s a word). Här är mina inspirationsbilder!


Alltså, vem älskar inte oreos? Eller domino kex som de heter här.


OMG så söta ugglor! Och de små fladdermusen!


Ser såååå gott ut! 


Får se vad det blir för dekorering, blir kanske inte så avancerat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar